Stadsbezichtiging - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu Stadsbezichtiging - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu

Stadsbezichtiging

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juli 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vandaag hebben we met een gids verschillende plaatsen in Ulaanbaatar bezocht. Eerst zijn we naar de monniken geweest, waar je geen foto's mocht maken, maar op een of andere wonderlijke wijze hebben we toch een paar foto's =p (eigenwijsheid komt in onze familie niet voor hoor O=)) Ook konden we daar de duiven rijst voeren, mensen stonden daar speciaal zakjes te verkopen en ik kon als dierenvriend natuurlijk niet achterblijven ;)
Daarna hebben we geluncht in Cafe Amsterdam, een panini en tomatensoep, zeer Mongools ;)
Na de lunch zijn we naar het National History Museum geweest, vooral het deel over Gengis Kahn was interessant, ook was heel duidelijk te zien hoe groot het Mongoolse rijk in zijn tijd was, en dat was dus echt heel groot! Ook hebben we nu al een ger van binnen gezien, en aangezien onze gids ook op de steppe heeft gewoond, kon ze daar veel over vertellen.
Toen we uit het museum kwamen was het gestopt met regenen (het regende heel hard) al moesten we wel de straat over huppen om geen natte voeten te krijgen =p we zijn toen naar het Sukbaathar plein gegaan. Onze chauffeur maakte daar heel enthousiast foto's van ons samen. Ook kwamen we daar de Fransen tegen die met ons de wagon deelden. We zijn vandaag veel mensen uit de trein tegen gekomen, zoals ook het hele kleine schattige jongetje die dacht dat hij een windmolen was. Dit keer dacht hij dat hij een gebedsmolen was, blijkbaar is hij alles wat ronddraait =p
Het monument voor Russische soldaten was onze laatste bezienswaardigheid. De Mongolen en Russen zijn blijkbaar hele goede vrienden, ondanks de communistische overheersing. De Chinezen worden hier minder gewaardeerd.

Nu hebben wij net lekker gegeten in een modern nomaden restaurant (frietjes, wokgroenten en dumplings). En als toetje een lekkere cappuchino en warme chocolademelk.

Morgen begint onze reis over de steppe, dus dit is waarschijnlijk onze laatste blog voor een tijdje.

• 06 Juli 2012 - 12:12

Sander En Sabine:

Hé ome Jan en Michelle,

Echt super leuk om jullie via deze weg te volgen, en goed bezig hoor dieren vriend :) ha ha......

Gr.
    Sander en sabine

• 06 Juli 2012 - 12:15

Sander En Sabine:

En Jan "proost" ha ha die foto had ik nog niet gezien........ geniet er van......

• 06 Juli 2012 - 12:18

Sophie:

het gaat best wel snel eah! volgensmij is het wel echt heel indrukwekkend maar ook vermoeiend! die tomatensoep bevalt me ook wel :D hahahah. we hope nog wat van jullie te horen xxxx

• 06 Juli 2012 - 12:48

Anky:

Leuk jullie nog even gesproken te hebben op facebook. Als jullie terug zijn heb ik weer bananensap voor in het witbier. Als jullie dan de zon meebrengen komt alles goed. XXX

• 06 Juli 2012 - 16:52

Fam. Van Berlo:

Klinkt goed allemaal en leuke foto's.
    Veel reisplezier nog !!!

Jan & Anita
    Kevin-Maikel-Dominique

• 06 Juli 2012 - 17:25

Toon En Joke:

Het is al indrukwekkend, als jullie over de steppe gaan rijden dat zal tegek worden denk ik. Nog een fijne vakantie. Dit is wel leuk om jullie zo tevolgen. gr

• 09 Juli 2012 - 19:30

De Huijbrechtjes:

Jullie zijn straks wel een geweldige ervaring rijker. Je hoeft alleen niet half de wereld over te reizen voor een lekker bord tomatensoep, wij weten uit ervaring dat Anky die heel lekker klaar kan maken! Wij hebben alleen nog niets terug kunnen lezen van die geweldig comfortabele houten ?!?!? zadels ;) Geniet er maar veel van en schrijf af en toe maar eens wat op zodat de mensen thuis jullie ook kunnen volgen en met jullie kunnen meegenieten. Dat is wel heel uniek. Tot de volgende blog wanneer jullie weer bereik of elektriciteit hebben.

• 09 Juli 2012 - 21:19

Leentje Van Bergen :

Vandaag terug gekomen van een weekje vacantie met Anky en Sophie , het was harstikke gezellig , ik heb er geweldig van genoten , heb met mijn korte beentjes wel hard moeten lopen om die twee bij te houden !!. ha ha
    jullie daar ook een hele mooie tijd !

groetjes Ma en Oma van Bergen

• 10 Juli 2012 - 16:50

Mariëlle:

hallodaar,

ik heb vanmiddag gehoord dat jullie op comfortabele houten zadels mogen paardrijden. Nou Jan, ik dacht eigenlijk dat dit best een zware reis zou zijn maar dan valt het toch nog mee he?........, wat een luxe. Grapje, maar zo te lezen hebben jullie wel de tijd van je leven toch?
    Heel veel plezier nog, groetjes