De terugreis - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu

De terugreis

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Juli 2012 | Rusland, Moskou

Op dit moment zitten wij zo'n 2,5 uur in het vliegtuig van Aeroflot. Het vertrek vanochtend vanuit Ulaanbataar verliep vlotjes: half 5 gewekt (de receptionist van het hotel had blijkbaar bij de receptie op de bank geslapen). Onze chauffeur meldde zich zoals afgesproken om 5 uur, waarna we nog even via het reisbureau zijn gereden om de verslagen van de paardentrekking te publiceren.

Naar het vliegveld over alweer een weg als gatenkaas. Toch bijna 2 uur voor vertrek gearriveerd en nu dus in de lucht.

Gisteren werden we om kwart voor 9 gebeld om gebruik te komen maken van het ontbijt (nu...!). Er zijn mensen, die als ze net op het punt staan een douche te nemen, hier niet blij van worden, he Michelle :)

Om 10 uur werden we opgepikt door Tina, die ons naar het Natural Museum bracht. Michelle wilde speciaal naar dit museum, omdat dit ook nadrukkelijk werd beschreven in het boek over Rowen: De Paardenjongen.
s'Middags uitgetrokken om nog een hapje te eten bij cafe Amsterdam en enkele souvenirtjes te kopen. Om 6 uur een folkloristische show bijgewoond, waar een artieste alles van de grond had met uitzondering van een staaf, die zij in haar mond hield (ongelofelijk dat iemand dit uberhaupt kan) en daarna voor de laatste keer met Tina naar ModernNomads.
Het afscheid nemen van Tina was voor Michelle toch wel speciaal; we zijn dan ook 10 dagen dag en nacht samen opgetrokken, waardoor toch een vriendschap ontstaat. Via Facebook zullen in de toekomst ongetwijfeld nog ervaringen en nieuwtjes worden uitgewisseld.

Zo'n 9 uren later staan we op het punt te boarden voor Amsterdam, het KLM toestel staat gereed.
Acht uur op het vliegveld van Moskou is toch wel lang; gelukkig hebben we hier wifi en kunnen dus nog wat berichten lezen, schrijven en verzenden. Hopelijk verloopt de laatse vlucht zoals de voorgaande: perfect!

Wij melden ons weer als we op Nederlandse bodem zijn.

• 17 Juli 2012 - 17:12

Fam. Van Berlo:

Hoi Jan en Michelle,

Een onvergetelijke reis zo te lezen...
    Goeie terugreis en tot ziens.

Jan & Anita en kids