Dag 6; stenen, afscheid en een zacht bed - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu Dag 6; stenen, afscheid en een zacht bed - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu

Dag 6; stenen, afscheid en een zacht bed

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Juli 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vandaag al weer de laatste dag van onze paardentrekking. Na een ontbijtje in onze ger staan onze paarden gereed voor de laatste rit in Mongolie. Maar voordat het zo ver is gaat Michelle op zoek naar de o zo kleine pup van gisteren en de iets grotere zwarte puppies, die na een korte zoektocht ook worden gevonden :)
Onze tocht gaat over stenen, stenen en stenen. Na het oversteken van de brug gaat de tocht verder de bergen in, op zoek naar het woud.

Zowel Michelle als Tina voelden in de bergen een negatieve energie. Gelukkig verloopt alles desondanks opnieuw voorspoedig.
Kort na terugkomst hebben we afscheid genomen van de paardenman en de paarden.

Na het omkleden nog even de tempel van Kharachorum bezocht, waarna we naar de ger van de volgende camp zijn gegaan. Helaas nog zonder bagage; de chauffeur die eind van de middag zou arriveren, is nu, even na negenen, nog steeds niet gearriveerd. Wij hebben overigens inmiddels genoten van een heerlijke vegetarische maaltijd! (met fantastische karaoke zangers op de achtergrond xD).

Dus als zometeen de chauffeur is gearriveerd wellicht nog even naar de " bar".

Inmiddels bijna 12 uur. De chauffeur is gearriveerd, de bagage is, na nog even zoeken in het donker via een weg met onvoorstelbaar veel gaten, met de auto opgehaald en we hebben gezellig samen nog een biertje gedronken. Nu tijd om te gaan slapen en morgen na een vroeg ontbijt de warmwaterbronnen op te zoeken om daarna terug richting UB te gaan. Het doel is morgenavond in ons hotel te zijn.

• 16 Juli 2012 - 22:13

Mama Ank:

Ook voor een pup hoef je niet de halve wereld over te reizen. Ik heb er deze week ook nog eentje uitgelaten!
    Maar even serieus, ik vind dit geweldig voor jullie en kan niet wachten op de foto's en verhalen. En natuurlijk om jullie terug te zien! XXX