De Grote Muur - Reisverslag uit Beijing, China van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu De Grote Muur - Reisverslag uit Beijing, China van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu

De Grote Muur

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Juli 2012 | China, Beijing

De lunch was veel te veel, maar wel lekker. We hadden verschillende gewokte groenten (geen vlees voor de zekerheid) en rijst (natuurlijk zat hier ook weer thee bij)

Na de lunch zijn we naar de Grote Muur gebracht. En daar zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan. Sommige personen (ik noem geen namen hoor papa), vonden dat een beetje eng ("stilzitten, niet wiebelen hoor!"). Toen we eenmaal op de Muur waren hebben we de calorieen van onze lunch weer verbrand ;) gelukkig stonden er op de muur genoeg mensen die ijskoud water verkochten, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit bij gym zo hard gewerkt heb als nu. Jammer genoeg hebben we net niet de hele muur gehad, want hij was net iets te lang =p. Met de bobslee zijn we weer naar beneden gegaan =D
Beneden stonden verschillende kraampjes en daar heeft papa weer even bewezen dat hier goed onderhandeld kan worden, een souveniertje van 280 rmb kregen we uiteindelijk mee voor 30 rmb!

Nu gaan we maar een broodje eten, want na die warme lunch van vanmiddag hoeven we niets warms meer =p

Oh ja, Chinezen houden trouwens van een witte huidskleur, aan mij werd gevraagd of ik met een klein Chinees meisje op de foto wou en de bomen hier zijn aan de onderkant wit ter preventie van termieten 8-)

  • 01 Juli 2012 - 12:36

    Anky/mama:

    Wow, mooie foto! Lijkt me een geweldige ervaring, wou dat ik erbij was :(. En die "witte" kleur ben je waarschijnlijk zo kwijt. Dan val je niet meer op tussen de chinezen, alleen nog iets aan je haarkleur doen ;) Mis jullie XXX

  • 01 Juli 2012 - 16:52

    Lia:

    Wow, dat ziet er indrukwekkend uit.

  • 02 Juli 2012 - 12:32

    Coriëlle:

    Micehlle,
    De Chinezen willen inderdaad graag met "witte" mensen op de foto. Ze kunnen dan aan familie laten zien dat ze westerse "vrienden" hebben en stijgen daardoor in aanzien bij de rest van de familie ?!?!
    De muur is een goede manier om je conditie bij te houden. Ze zeggen "over de muur wandelen", maar in werkelijkheid is het "over de muur klauteren":-)
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Michelle en Jan gaan het avontuur opzoeken in Mongolië! Beleef het met hen mee.

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 13616

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: