Dag 1; de eerste dag van onze paardentrekking - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu Dag 1; de eerste dag van onze paardentrekking - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Jan Hendrikx - WaarBenJij.nu

Dag 1; de eerste dag van onze paardentrekking

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Juli 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vanmorgen hebben we in de ger ontbeten en daarna is een complete studie uitgevoerd om te kijken hoe alle bagage mee kon worden genomen. Al wachtende adressen uitgewisseld met onze Milanese vrienden en verder het overleg bekeken. Om half 11 was het dan zover: op de paarden naar een tempel. Eerst stap maar omdat het steeds donkerder werd draf en daarna zelfs galop :)
Net op tijd, voor weer een enorme bui, de tempel binnen. Onze chauffeur was zo behulpzaam ( hij was nog niet terug gereden naar Ulaanbataar) om ons op te komen pikken.

Geluncht in de ger waar we hadden geslapen en dan, nadat het enigszins droog was geworden te paard naar onbekende oorden. De tocht verliep goed, hoofdzakelijk stapvoets, en behalve het verlies van een deel van de bagage ( moest weer terug op het paard) eigenlijk zeer voortvarend. Daarbij kwam ook de (warme) zon zich weer melden.

Nu zitten we ieder in ons tentje, ergens tegen de zandduinen, waarin we nog een leuke wandeling hebben gemaakt. Na het diner (weer prima geprepareerd door onze gids/tolk Tina) zijn we op bezoek geweest bij onze paardenman die daar nu woont (woont per jaar op soms wel 7 verschillende plaatsen).
Je kunt hier ook gewoon een huis bouwen, zelfs zonder de grond te hebben (als de gemeente Etten-Leur nou eens "iets" van die Mongolen zou hebben):)
Bij de paardenman kregen we yoghurt van geitenmelk (die gewoon lekker was) en hij kwam later nog langs om samen zelfgemaakte wodka (van geitenmelk) te drinken. Hebben we voor de gezelligheid maar gedaan.

Nu slapen op de harde grond (het matje kan bijna een plank worden genoemd). Hopen maar dat het beter slapen wordt dan de vorige nacht. Nu in ieder geval lekkere frisse lucht!

• 17 Juli 2012 - 07:19

Mama Ank:

Maar Jan, we kunnen toch ook gewoon een ger neerzetten, hebben we misschien ook geen vergunning voor nodig. En dan iedere avond en bij het ontbijt zelfgemaakte wodka drinken. Dan hebben we ook geen zorgen meer aan ons hoofd :)